13 жовтня 2013

Доля



Ти не лукавила зо мною,
Ти другом, братом і сестрою
Сіромі стала. Ти взяла
Мене, маленького, за руку
І в школу хлопця одвела

До п'яного дяка в науку.
«Учися, серденько, колись
З нас будуть люде»,– ти сказала.
А я й послухав, і учивсь,
І вивчився. А ти збрехала.
Які з нас люде? Та дарма!
Ми не лукавили з тобою,
Ми просто йшли; у нас нема
Зерна неправди за собою.
Ходімо ж, доленько моя!
Мій друже вбогий, нелукавий!
Ходімо дальше, дальше слава,
А слава – заповідь моя.






митрополит Іларіон (Іван Огієнко)
                         

                              Тарасове Серце

(1961р. – у 100 річницю з дня смерті Тараса Шевченка)
Гаряче й глибоке Тарасове серце,
Й широке, немов синє море, –
То тихе й лагідне, як раннє озерце,
То грізнобурливе й суворе!
Тарасове серце за Долею плаче,
За Щастям свойого народу, –
І лине до Неба, орел той неначе,
Щоб вимолить Нені свободу!
Тарасове серце безмежне й широке,
Гаряче, як мамине лоно, –
Народу віддасть хоч останнії соки
Й навіки-віків не схолоне…
І стогнуть із серця всі болі й печалі
Закутого в пута народу, –
Із нього виростають скельні скрижалі
На вічну й щасливу свободу!
Тарасове серце усіх охопило
Й веде на дорогу правдиву:
Знедоленим браттям вирощує крила,
І Долю віщує щасливу!
Гаряче й глибоке Тарасове серце,
Й широке, немов синє море, –
То тихе й лагідне, як раннє озерце,
То грізнобурливе й суворе!

Радимо прочитати:


  Шевченків родовід


 


 


                                         



Немає коментарів:

Дописати коментар